Településmarketing
Egy település sikerességét alapvetően meghatározza, hogy fel tudja-e mérni a jelenben kirajzolódó lehetőségeit, meg tudja-e határozni az ezekhez kapcsolódó elérési utakat, azaz el tudja-e adni a települést a meghatározott célcsoportok számára.
Ezt a célt szolgálná a településmarketing stratégia, ami manapság elcsépelt fogalommá, kötelező nyűggé vált, és messze nem tölti be rendeltetését.
Miért?
Azért, mert sokadszorra foglalják össze a demográfiai jellemzőket, a kulturális és természeti adottságokat ahelyett, hogy a cél eléréséhez szükséges lépéssorozatot vázolnák föl.
Azért, mert az elkészítésük pályázatokhoz kötődő kötelező dokumentáció, így a terjedelmi és formai követelmények megelőzik a tartalmi követelményeket.
Végül azért, mert településmarketing alatt legtöbbször turizmust értenek, így turisztikai stratégiává egyszerűsödik a településmarketing stratégia.